Referat den 14. januar 2014

Afbud: Camila

Godkendelse af dagsorden:

Dagsordenen blev godkendt

Opfølgning på referat fra ekstraordinært bestyrelsesmøde 17. november 2013:

Peter er indtrådt i bestyrelsen.

Steen har været i kontakt med Naturstyrelsen vedrørende de væltede træer oppe ved fyret. De væltede træer er blevet solgt på sankekort. Der bliver således først ryddet på stien, når sankekortskøberne flytter træerne.

Økonomi:

a) Status for kontingenter:

Der er 3 grundejere, der endnu ikke har betalt.

b) Aktioner mht. til ikke-betalerne:

Den ene af grundejerne har ikke modtaget rykkerskrivelsen med inkassotrussel, idet hans adresse er grundejerforeningen ubekendt. Camila må udforme en ny skrivelse, som Erik vil påtage sig at aflevere til grundejeren. For så vidt angår den sidste grundejer besluttede bestyrelsen, at Steen vil forsøge med en personlig henvendelse, inden sagen bliver sendt til inkasso.

c) Status på formueplacering: Pengene (250.000 kr.) er nu overført fra Nykredit til en højrentekonto (1,25 %) i Danske Bank. Pengene er bundet i 2 år.

Steen oplyste i øvrigt, at økonomien ser fin ud. Der er blevet oprettet en konto til løbende udgifter. Steen beder Camila om at udsende status over mailen.

Trappen efter stormskaderne:

a) Status:

Den nederste del af trappen er sammen med skrænten styrtet helt sammen. Trappeudvalget har besigtiget trappen og har konstateret, at det ikke vil være muligt at genopføre denne del af trappen. Det er muligt at afslutte den øverste del af trappen med et plateau, hvor der kunne placeres en bænk, men det vil ikke være muligt at komme ad trappen helt ned til stranden.

b) Kontakt til trappeudvalget:

Steen og Erik har været i kontakt med trappeudvalget. Udvalget vil forsøge at redde det tømmer, der er tilbage, når der kommer en rimelig adgang til stranden (altså når kommunen genetablerer trappen henne ved Fyrkroen).

c) Aktioner:

Eventuelle nye trappeplaner skal forelægges for generalforsamlingen. Steen og Erik afholder et møde med trappeudvalget i god tid inden 1. april (hvor kommunen har ansøgningsfrist vedrørende strandadgangspuljen).

Vejene:

a) Status:

Erik oplyste, at det af vejrmæssige årsager ikke er muligt at lave hajtænder før til foråret. Når Camila har oplyst status for vejbudgettet, vil vejudvalget se på revneforseglingen.

b) Oprydning efter træfældning:

Der mangler stadig en del oprydning. Grundejeren fra nabogrundejerforeningen har påtaget sig oprydningen og har entreret med et professionelt firma. Dette firma har tilsyneladende ikke haft tid endnu. Erik kontakter grundejeren og spørger til tidsplanen.

Kommunikation:

a) Hjemmesiden – henvendelser: Ingen henvendelser. Der er meget få brugere af hjemmesiden.

b) Mailboks:

Kun få henvendelser.

Eventuelt:

Bestyrelsen drøftede mulige aktiviteter i grundejerforeningen ud over generalforsamlingen. Det kunne f.eks. være en sommerfest eller et loppemarked.  Bestyrelsen opfordrer de menige grundejere om at tage initiativ til at nedsætte en festudvalgsgruppe. Trine retter henvendelse til udvalgte medlemmer.

Ref. TB, FY 49