Referat den 21. maj 2017

Lørdag den 21. maj 2017

Tilstede: Steen, Erik, Jakob, John, Michael, Jens og Trine.
Afbud: Ingen.

1) Godkendelse af dagsorden:
Ingen bemærkninger.

2) Opfølgning på referat af 25. marts 2017:
Steen har forsøgt at kontakte de 3 grundejere fra Lyshøjvangen, der ikke har pligt til at være medlem af grundejerforeningen. Den ene har betalt, men de to andre har (endnu) ikke betalt frivilligt. Steen forsøger igen.

3) Generalforsamling:
• Indkomne forslag: Ingen.
• Dagsorden – forslag/endelig dagsorden.
Plan for udsendelse af materiale: Trine udsender regnskab, budget og indkaldelse/dagsorden i løbet af næste uge.
Kurt Kragh har indvilliget i at være dirigent.

4) Godkendelse/underskrifter vedr. regnskab 2016/2017
Bestyrelsen underskrev regnskabet.

5) Punkter til formandens beretning:
Vejene, trappen, fingerplanen, nabohjælp, hjertestarter (til eventuelt), Sankt Hans Aften, vejfest.

6) Status på vejene:
• Vedligeholdelse udført: Stikvejene op til FY19 er blevet skrabet (gruset er blevet planeret). Asfaltarbejde på FY og LY er blevet udført. Torben, der skal lave kantsikring på LY (græsarmeringssten), kommer i nærmeste fremtid. Faskine ud for FY37 nedgravet. Regning for asfaltarbejde og kantsikring afventes.
Nyt 30-km-skilt og nye hajtænder er bestilt.

Der er kommet en henvendelse om den nye asfalt, der ”rumler” på visse strækninger. Vejudvalget vil se nærmere på det og eventuelt reklamere.

• Vedligeholdelsesplan for veje og stier: Vejudvalget vil lave revneforsegling på LY og på stikvejen ned til nr. 7. Der skal endvidere lægges grus forskellige steder på stikvejene på LY.

7) Forslag til budget 2017/2018
Oplæg: Jens redegjorde for forslag til budget.
Input fra vejudvalget: Erik anslår, at der skal sættes ca. 40.000 kr. af på budgettet. Der drejer sig om følgende udgifter: Ca. 10.000 kr. til græsarmeringssten (allerede bestilt, men endnu ikke udført), ca. 25.000 kr. til revneforseglinger og ca. 5.000 kr. til løbende udgifter til vejene. Hertil kommer 100.000 kr. (asfalt allerede pålagt, men ikke betalt).

8) GGFØ-møder:
Der er to møder planlagt. Steen vil gerne have, at bestyrelsen er repræsenteret. Steen og Jens møder den 2. juni (om kystsikring). Jens og John møder til forårsmødet den 9. juni kl. 18 (Sankt Helene Kursuscenter, Tisvilde).

9) Bestyrelsesansvarsforsikring:
Steen redegjorde for baggrunden for overvejelserne. Jens vil undersøge, hvad arbejdsskadeforsikringen og ansvarsforsikringen dækker (og om den eventuelt kan erstatte IF-forsikringen).

10) Eventuelt:
Intet.