Referat den 3. maj 2015

Tirsdag den 3. maj 2015

Tilstede: Steen, Erik, Jens, Michael, Camila og Trine
Afbud: Jakob

1) Gennemgang/justering af program:
Alle var enige om, at dagsordenen ser fin ud.

2) Opfølgning på referat af 6. januar 2015:
Ingen opfølgning

3) Regnskab 2014/2015:
• Endelig udgave: Årets overskud blev på 44.916,72 kr. (heraf 40.000 som opsparing).
• Status vedr. revision: Regnskabet er ved at blive revideret.
Bestyrelsen har besluttet, at bestyrelsen fra næste regnskabsår underskriver regnskabet, efter at det er blevet underskrevet af revisorerne. Indtil nu har regnskabet alene været underskrevet af revisorerne.

4) Generalforsamling:
• Dirigent:
Bestyrelsen vil igen i år foreslå Kurt Kragh FY34. Steen spørger Kurt. Hvis Kurt ikke kan, spørger Steen Charles (FY 19 A).
• Valg/genvalg til bestyrelsen
Næstformanden (Erik) er på valg. Erik modtager genvalg (2 år)
Kassereren (Camila) er på valg. Camila ønsker ikke genvalg for de næste 2 år. Jens, der alligevel er på valg, har accepteret at opstille som kasserer (2 år).
1 bestyrelsesmedlem (Jens) er på valg. Steen spørger Jakob, om han vil stille op som ordinært bestyrelsesmedlem. Ellers vil bestyrelsen spørge Michael. (Valgperiode 2 år)
1 suppleant (Jakob) er på valg. Hvis Jakob vælges som ordinært medlem, skal der indvælges en ny suppleant. Erik vil spørge LY 18. (Valgperiode 2 år).

5) Status på trappen:
• Opdatering – materialer, fonde, og drøftelse af forslag til støtte af fastgørelse på stranden.: Erik oplyste, at materialer er indkøbt og ligger på lager oppe ved fyret. Pengene er modtaget fra kommunen. Trappeudvalget har anmodet bestyrelsen om at få generalforsamlingen til at bevillige penge (14.375 kr.) til at få rammet pæle ned på skrænten og på stranden.
A.P. Møllers fond har givet afslag på fondsmidler.
Der er en anden fondsansøgning ude vedrørende tips- og lottomidler ("Aktiv natur"). Der er endnu ikke kommet svar fra denne fond.
Michael udarbejder et særskilt regnskab for trappen til eventuel brug for generalforsamlingen.

6) Status på vejene:
• Vedligeholdelse udført/planlagt – forår 2015: Erik gennemgik det af vejudvalget udførte arbejde.
• Vedligeholdelsesplan for veje og stier: Erik gennemgik vejudvalgets vedligeholdelsesplan. På baggrund af bestyrelsens drøftelse reviderer Erik og Steen vedligeholdelsesplanen.
• Ønsker til budget 2015/2016
Der skal i indeværende år bruges ca. 40.000 kr. på vedligeholdelse.
Erik orienterede om vores tilmelding til ”Nabohjælps-projektet”. Vi har modtaget skiltene, som Erik vil foranstalte opsat.

7) Økonomi:
• Forslag til Budget for 2015/2016: Steen vil udfærdige et budget på baggrund af 5 års prognosen og bestyrelsens drøftelser.
• Forslag til opdateret 5 Års prognose: Steen reviderer 5 års prognosen på baggrund af bestyrelsens drøftelser.

8) Koordinering af generalforsamlingsindkaldelse / udsendelse af materiale:

Generalforsamlingen afholdes som nævnt søndag den 21. juni 2015 kl. 9.00 på Fyrkroen. Trine udsender omkring 1. juni indkaldelse til generalforsamling bilagt regnskab og næste års budget.
Jens og Steen vil sørge for lån/leje/indkøb af projektor til PowerPoint til brug for generalforsamlingen.

9) Eventuelt:
Der er ikke kommet andre forslag til generalforsamlingen end forslaget fra Trappeudvalget. Deadline var 1. maj.