Referat den 30.april 2016

Tirsdag den 30. april 2016

Tilstede: Steen, Erik, Jens, Michael, John og Trine
Afbud: Jakob

1) Gennemgang/justering af program:
Ingen bemærkninger.

2) Opfølgning på referat af 19. januar 2016:
Jens har undersøgt bankmarkedet. Det ser skidt ud. Vi får allerede markedsrente. Steen gentog, at vores toprentekonto udløber. Det drejer sig om ca. 320.000 kr. Steen og Jens vil fremkomme med et forslag til ny placering på næste bestyrelsesmøde.
Erik har haft kontakt til kommunen, som ser positivt på forslaget om ophævelse af ensretningen, hvis vi vil gå videre med forslaget.
Jens har haft problemer med at få kontakt til grundejeren Paulason i den tilstødende grundejerforening (Stubbevangen 12) angående beplantningen ind mod vores skel.

3) Regnskab 2015/2016:
Udkast udsendt 27. april: Jens gennemgik regnskabet og selve opstillingen blev diskuteret. John fremkommer med forslag til en ændret opstilling af regnskabet.

Status vedrørende revision:
Når regnskabet er færdigt, kontakter Jens revisorerne.

4) Generalforsamling:
Dirigent:
Steen vil tage kontakt til Kurt Kragh, alternativt Charles Bechshøft
Valg/genvalg til bestyrelsen og revision:
Formanden (Steen) er på valg. Steen genopstiller (2 år)
Sekretæren (Trine) er på valg. Trine genopstiller (2 år)
Suppleant (Michael) er på valg. Michael genopstiller (2 år)
Revisor (Ketty) er på valg. Jens tager kontakt til Ketty med henblik på afklaring af, om hun vil genopstille. Ellers spørger Steen, Jan Eilvig, FY25.
Rev.suppleant (Vita Sindt) er på valg. Steen tager kontakt.

Evt. ophævelse af ensretning på FY:
Bestyrelsen vil på generalforsamlingen fremsætte forslag om ophævelse af ensretningen med angivelse af pro et contra. Der vil i givet fald blive en mindre belastning på vejene på skønsmæssigt 60 %.

5) Trappen:
Status:
Erik oplyste, at Trappeudvalget har valgt at flytte trappen mod vest. Der er nu etableret en trampesti (der dog skal rettes op visse steder). Farvandsdirektoratet har ingen indsigelser mod dette. Hældningen på trappen vil blive på 38 grader (i stedet for 45 grader). Hovedfunderingen og vanger er lavet. Det er Trappeudvalgets plan, at den skal indvies til Skt. Hans. Pælene bliver nok først banket ned efterfølgende.
Trappeudvalget består pt. af 7 medlemmer (med aktive medlemmer på ca. 4-5 stykker). Trappeudvalget vil indbyde andre til at hjælpe med at luge området.
Trappeudvalget vil gerne have penge til grus. Der er 1300 kr. tilbage af pengene fra kommunen, og bestyrelsen bevilgede pengene fra denne pulje.

Fastgørelse på stranden - udgiften:
15.000 kr. til stolpemand er stadig realistisk.

6) Status på vejene:
Vedligeholdelse udført/planlagt foråret 2016:
Erik oplyste, at der for tiden ikke er en fast plan. Vi skal fortsætte med revneforsegling. 2-3 steder på FY og 1 sted på LY, samt ved indkørslen til FY skal der lægges asfaltbaner. Erik vil indhente et tilbud.
Vedligeholdelsesplan for veje og stier:
Steen og Erik vil udarbejde plan til fremlæggelse på generalforsamlingen.
Steen og Erik vil skrive til LY 11 om beskæring af beplantning ud over rabat og asfalt.
Ønsker til budget 2016/2017:
Erik og Steen udarbejder budget til vedligeholdelsesplanen, som vil blive indarbejdet i budgettet for næste år.

7) Økonomi:
Forslag til budget 2016/2017:
Steen har lavet udkast til budget, som vil blive rettet til med henblik på generalforsamlingen.
Forslag til opdateret 5-årsprognose:
Steen har lavet udkast til 5-års prognose, der ligeledes vil blive rettet til.

8) Koordinering af generalforsamlingsindkaldelse/udsendelse af materiale:
Trine udsender omkring 1. juni indkaldelse til generalforsamling bilagt regnskab og næste års budget. Bilagene gøres færdige til næste bestyrelsesmøde.
Erik har booket Fyrkronen.

9) Eventuelt:
Næste møde, dato og sted: 22. maj kl. 10-12 hos Jakob.