Referat 12. maj 2019

1) Godkendelse af dagsorden
Ingen bemærkninger

2) Opfølgning på referat fra 14. april 2019
Der er oprettet en Facebook-gruppe – Nakkehoved Grundejerforening – som præsenteres på generalforsamlingen. Den er kun for Grundejerforeningens medlemmer – og administreres af Jesper og John.

Øvrige punkter fra sidste møde kommenteres nedenfor.

3) Generalforsamling
Dagsorden blev godkendt, herunder valg til bestyrelse. John udfærdiger denne samt indkaldel-sen. Generalforsamlingen er varskoet i mail om arbejdsdagen.

Udsendelse af dagsorden incl. regnskab sker omkring 05.06.19.

Jens medtager projektor m.m. til brug på generalforsamlingen. Fyrkroen har noteret, at de skal opstille lærred.

Foredrag bliver om Nabohjælp, som har tilkendegivet at de kommer.

4) Økonomi
Angående forholdet, at tre parceller på LY ikke har tinglyst medlemskab af Grundejerforeningen, blev det besluttet at tilskrive de af dem der ikke var medlem, for at oplyse dem om fordelene ved et medlemskab. Dette fordi de under alle omstændigheder er forpligtet til at betale deres andel af vedligeholdelse vejene Lyshøjvangen og Fyrvangen, tilhørende stier og fællesområder samt afvanding, da vejene er private. Alle ejendommene på de 2 veje skal således medvirke til vedligeholdelsen af nævnte.

Udkast til regnskab gennemgået, og Jens sender til revision. Herefter sendes til John til udsen-delse med indkaldelse.

Angående kontingentbetaling mangler p.t. 2 at betale – Jens rykker.

5) Punkter til formandens beretning
Steen udarbejder oplæg, som rundsendes til bestyrelsen m.h.p. kommentarer.

Indeholder bl.a. noget om vejene, vejbump, arbejdsdag, fællesarrangementer (Sankthans bål, vejfest), GGØ, kystsikring.

6) Status på vejene
Det planlagte er gennemført, og i henhold til vedligeholdelsesplanen er der ikke større arbejder, ud over det budgetterede omkring vedligeholdelse af stien mellem Fyrvangen.

Den afholdt fælles arbejdsdag forløb godt – der var mødt repræsentanter fra 12 parceller (10 fra FY og 2 fra LY).

7) Forslag budget 2019 / 2020
Budgetoplæg blev drøftet og godkendt med et overskud på 44.100 kr., som tillægges egenkapita-len (vejfonden).

8) Projektforslag til naturlegeplads
Angående eventuel naturlegeplads har Steen udarbejdet et oplæg til den videre proces. Oplæg-get, som ikke forpligter Grundejerforeningen, blev gennemgået, og det blev besluttet at frem-lægge det på den kommende generalforsamling, bl.a. også for at høre om der var medlemmer som ville indgå i det fremadrettede arbejde.

9) GGØ
Der er et forårsmøde i GGØ den 31.05.19, hvori Jens og John deltager. Steen sikrer tilmelding.

10) Græsslåning
Det blev besluttet at Erik står for dette (FY øst og vest mod naboparceller) og at han taler med Jesper herom.

11) Eventuelt
Angående hunde ses det fortsat, at de besørger ud for andre matrikler – uden at der samles op. Det skal henstilles til, at hundeejeren opsamler sådanne efterladenskaber.

Desuden er det konstateret, at visse hunde gør meget når de lukkes ud i haven. Det skal henstil-les til, at der tages hensyn til naboerne for denne støj, så gøen og tidspunktet herfor mindskes.

Vedrørende eventuel forlængelse af badebro blev det besluttet, at John søger diverse fonde herom.

12) Kommende møder
Den 23.06.19 – generalforsamling (kl. 9-12)

Ref. John, FY 10