Referat 17. januar 2012

Trappeudvalg: Charles, Jakob, Troels

Afbud: Peter, Grete, Gert

Status for trappens tilstand

Ejvinds tegning var grundlag for en række alternative løsninger - primært en kraftigere konstruktion - feks. "gamle" lygtepæle, der forankres dybt (ca 1.5 m) eller med stålrør. Der var overvejende stemning for den lette trækonstruktion, som vi selv kan udføre. Så vi går videre med Ejvinds forslag til forstrækning af den eksisterende trappe.

Der var enighed om at betragte det kommende arbejde som ren vedligeholdelse - og derfor skal vi ikke søge om tilladelser.

Et foreløbigt forsigtigt skøn over materiale-udgifter er ca. 5-10.000 kr. Der skal udarbejdes et budget-overslag.

Muligheder for økonomisk støtte

Da trappen ikke er brandforsikret kan vi ikke få skaderne dækket af Stormflodsrådet. Der skal undersøges om kommune stadig har puljen til "trapper" (som jo støttede os med 10.000 kr).

Desuden skal forskelige fonde undersøges - i første omgang Aage Jensens Fond.

Aktionsplan og aktører

1. Ejvind udarbejder et materiale-budget. Deadline: Skal behandles på bestyrelsesmødet den 14. februar.

2.Erik kontakter kommunen mhp. mulighed for støtte.

3.Jørgen undersøger muligher i Aage Jensens Fond.

4.Charles laver skilt vedr. "ingen færdsel" på trappen og opsætter ved foden af trappen på stranden.

5.Steen undersøger mulighed/pris for at udvide den eksisterende ansvarsforsikring med en brandforsikring.

Vi regner med at påbegynde renoveringsarbejdet i slutningen af marts/begyndelsen af april - afhængigt af vejret.