Referat den 19. januar 2016

Tirsdag den 19. januar 2016

Tilstede: Steen, Erik, Jens, Michael, John og Trine
Afbud: Jakob

1) Gennemgang/justering af program:
Alle var enige om, at dagsordenen ser fin ud.

2) Opfølgning på referat af 19. september 2015:
Intet.

3) Status på økonomi:
Kontingenter: Der er en manko på en, der ikke har betalt. Jens må konsultere bilagene for at finde ud af, hvem det er. Vedkommende vil blive rykket og ellers vil inkassoproceduren blive sat i værk.
Kontobevægelser:
Intet ekstraordinært. Vi skal snart have overført penge til drift. Banken har opsagt højrentekontoen med udløb pr. 1. februar 2016. Jens undersøger bankmarkedet for at se, om der findes en anden bank, der giver en bedre rente end Danske Bank.

4) Drøftelse af konsekvenser ved ophævelse af ensretningen på Fyrvangen:
Overslag over ”kørselsbesparelser”:
For og imod:
For ophævelse:
Turen rundt er overflødig.
Græsrabatterne vil ikke tage skade, idet der ikke er så meget trafik.
Ophævelse vil give en besparelse på knapt 60 %.
Miljøbetragtninger tilsiger ophævelse.
Imod:
Vejen er ikke mere end ca. 3 meter bred, hvorfor passage vil medføre, at der bliver kørt i rabatterne.
Bestyrelsen vil søge sagen oplyst så godt som muligt, hvorefter bestyrelsen vil lægge den frem på generalforsamlingen. Erik tager kontakt til kommunen.

5) Status på trappen:
Hvad er status: Når vejret bliver ok, er gruppen klar til at fortsætte arbejdet. Erik oplyste, at prammanden ikke kan komme før til marts, hvilket er udmærket, for trappeudvalget har ikke haft tid. Vores materialer ved fyret er blevet sat uden for, idet fyrets cafe skal renoveres, hvorfor fyret selv skal bruge oplagringspladsen. Trappen vil blive meget stejl.
Hvordan får vi fremdrift i processen: Trappeudvalget vil gå videre med projektet, så snart medlemmerne af udvalget har tid.

6) Status på vejene:
Vedligeholdelse udført/planlagt: Aftalt arbejde er udført. Faskine er lavet på Lyshøjvangen. Det skulle virke efter hensigten. Ved Fyrvangen 17 har der været en del gravearbejde. Det eksisterende dræn er blevet renset og forlænget. Der kan ikke gøres mere. Prisen har været lidt mindre end beregnet. Fyrvangen 19 vil gerne have grus på deres vej, men har efter besigtigelse valgt at udskyde det..
Gennemgang / opdatering af strategi for vedligeholdelse af veje og stier: Beboerne på Stubbevangen har sat hegn, der hvor der er blevet fældet træer. Hegnet står inde på vores grund. Jens skriver til grundejeren og meddeler, at vi intet har imod det, men at vi tager forbehold (for at forebygge hævd). Jens sender brevet med afleveringsattest.
Behov for fællesaktiviteter:
Flere grundejere holder ikke rabatten ren ud til asfalten. Der er derfor behov for et fællesprojekt, hvor vi går rundt med skovl og trillebør og rengør asfalten. Vejudvalget vender tilbage med forslag til dato.
Erik foreslog, at vi overvejer at lægge ny asfalt på de første 20 meter ved indkørslen til Fyrvangen, således at der kommer en forhøjning midt på vejen, så vandet kan løbe af vejene.
Jens vil opgøre, hvor mange penge vi har tilbage på budgettet for indeværende regnskabsår til vejvedligeholdelse.

7) Eventuelt:
Erik vil booke Fyrkroen til generalforsamlingen (55 kuverter), der afholdes søndag den 19. juni 2016 kl. 9.00.