Referat den 22. maj 2016

Tilstede: Steen, Erik, Jakob, Jens, Michael, John og Trine

1) Godkendelse af dagsorden:
Ingen bemærkninger.

2) Opfølgning på aktioner fra mødet den 30. april:
Toprentekontoen er blevet opsagt af Danske Bank. Nu får vi 0,00 % i rente. Renteindtægten er blevet fjernet fra næste års budget. Vedtægterne forbyder os at investerer pengene i andet end danske statsobligationer og danske realkreditobligationer med en løbetid på højst 5 års. Ved investering i andre obligationer er der risiko for tab. Vi er på e-boks, så gebyrerne er minimale. Pt. kan bestyrelsen ikke gøre mere.
Steen og Erik har talt med LY11 om beplantningen ud til vejen. Steen skriver (formelt) til ham. Det samme gælder FY23. Bestyrelsen skriver kun ud til grundejere, hvor beplantning ud over vejen giver anledning til gene.

3) Nyt om trappen:
Jakob oplyste, at vangerne er monteret fra top til bund (hældning 38 grader på det længste stykke). De første 30 trin er lagt. Trampestien er etableret. Den sidste del af stien hen til trappen bliver bedre funderet med gelænder. Der kommer også en lille platform. Planen er, at trappen er færdig til Skt. Hans.
Jakob foreslog, at der indkaldes til luge- og sandfylde-dag på de trin, der allerede er etableret (de gamle trin). Trappeudvalget giver melding, når dette bliver aktuelt.
John foreslog, at fældede træer bliver lagt på ydersiden af stien for at stabilisere den.
Erik oplyste, at Ejvind har et udlæg på bolte. Herudover skal der nok købes lidt mere grus og muligvis også lidt flere bolte mv. Budgettet ser ud til at holde.

Nyt om vejene:
Steen og Erik har været rundt og besigtige vejene. Der er lavet en status og en prioriteringsplan for den kommende periode (øjebliksbillede). Den samlede plan overstiger budgettet, men der er prioriteret således, at der stadig er lidt luft i budgettet. Det er planen og det mest økonomisk rentable at få lavet mindst 300 m revneforsegling på en gang.
John foreslog, at vi få lavet al revneforsegling og alle asfaltbaner med det samme. Det kommer til at koste ca. 100.000 kr. – altså 50.000 kr. mere end budgetteret. Bestyrelsen var enig i forslaget. Steen ændrer budgettet med henblik på fremlæggelse på generalforsamlingen.

4) Ensretningen på Fyrvangen:
Pro et contra:
Pro:
Turen rundt er overflødig.
Græsrabatterne vil ikke tage skade, idet der ikke er så meget trafik.
Ophævelse vil give en kørselsbesparelse på mere end 50 % (knapt 60 %).
Hastigheden vil formentlig blive lavere, idet folk ikke skal køre så langt.
Miljøbetragtninger tilsiger ophævelse.
Contra:
Vejen er ikke mere end ca. 3 meter bred, hvorfor passage vil medføre, at der bliver kørt i rabatterne med heraf mulige efterreparationer.
Lastbiler vil ikke vende, men køre hele vejen rundt.
Man skal tænke sig mere om ved parkering i rabatten. Det gælder særlig, når man har gæster, der kommer i bil.

Hvem fremlægger forslaget?:
Erik fremlægger forslaget på generalforsamlingen. Erik og Jakob udarbejder samtidig et motivationspapir, der skal udsendes sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.

5) Generalforsamling – Søndag den 19. juni kl. 9.00 på Fyrkroen:
• Dirigent: Kurt Kragh har tilkendegivet, at han gerne vil påtage sig hvervet.
• Formandens beretning – input til overskrifter og indhold
o Veje, stikveje og stier
o Trappen
• Det reviderede regnskab: Jens oplyste, at Ketty har helbredsproblemer, hvorfor hun gerne vil fritages for revisionen. Vita har påtaget sig revisionen. Dette vil ske i næste weekend.
• Budget og kontingent: Bestyrelsen foreslår fastholdelse af kontingent på 1000 kr.
• Valg til bestyrelsen
o Formand: Steen modtager genvalg (2 år),
o Sekretær: Trine modtager genvalg (2 år)
o Suppleant: Michael modtager genvalg (2 år)
• Revision
o Revisor: Steen undersøger mulighederne (2 år).
o Revisor suppleant: Steen spørger Vita Sindt (FY16), om hun vil modtage genvalg (1 år).

6) Gennemgang af materiale til udsendelse ifm. Generalforsamlingen:
Indkaldelse, regnskab, budget og motivation vedrørende ensretning.

7) Eventuelt:
Stubbevangen 12 (4 adkomsthavere) har fået brev med afleveringsattest (om forebyggelse af hævd). Jens har intet hørt. Kopi af brev samt afleveringsattester vil blive indsat i protokollen.