Referat 31. august 2024

Afbud: Liselotte, og sygdom Jens og Gert
Mødet afholdt hos John, FY10

1. Opfølgning / refleksioner fra generalforsamlingen

Det er opfattelsen, at den forløb tilfredsstillende.
Præsentation af årsberetning på kommende generalforsamling overvejes ændret.

2. Bestyrelsesmedlemmer – hvervning

Det er vanskeligt at rekruttere medlemmer til bestyrelsen, hvilket kan medføre, at foreningen må betale eksterne for bestyrelsesarbejde. Dette skal vurderes nærmere på næste bestyrelsesmøde, herunder om vedtægter skal ændres.

3. Forretningsorden for bestyrelsen – herunder mødeafholdelse

Der var ingen kommentarer til den foreliggende.

4. Trappelaug

Som følge af fraflyttede grundejere, tilrettes listen på hjemmesiden i overensstemmelse hermed. Eventuelle interesserede grundejere, der vil deltage i arbejdet, bedes henvende sig til bestyrelsen.

5. Vejudvalg

6. Vedligeholdelse m.m. fællesarealer

Næstformand kontakter grundejere med henblik på aftale om klipning af græs – Fyrvangen mod øst og vest.
Foreningen søger grundejer, som kan opbevare foreningens kantklipper og materiale til reparation af asfalt.
Den 19.05.2024 udsendte bestyrelsen reminder til grundejerne om beskæring af hække, træer m.v. ud mod fællesarealer. Bestyrelsen vil i dette efterår se om der er steder, hvor der skal ske påtale.

7. Engagement af grundejere (bestyrelse, generalforsamling, vejfest, etc)

Engagementet af foreningens grundejere kunne ønskværdigt være højere. Især mangler engagement fra grundejerne fra Lyshøjvangen.

Bestyrelsen vurderer hvorledes engagement kunne øges.

8. Foreningens 75 års jubilæum

På jubilæums- og vejfesten den 27.07.24 havde foreningen indkøbt en jubilæumskage, som kan ses på facebook.
Der er arrangeret en middag på Fyrkroen den 13.09.24, hvor 17 parceller (32 personer) har tilmeldt sig.

9. Opfølgning på klage til kommunen angående kystsikringen vest for fyret

Denne behandles på næste bestyrelsesmøde.

10.Opfølgning Global Connect

Efter møde med Global Connect har de foretaget en række efterreparationer, hvorefter deres arbejde anses for afsluttet.

11.Byggeri

Næstformanden har kontakt til grundejerne af byggeri med henblik på retablering af eventuelle skader på fællesarealer.

12.Ajourføring af informationer på hjemmesiden

Beskrivelse på hjemmesiden om vej og fællesarealer gennemgås m.h.p. opdatering.

13.Eventuelt

Næste bestyrelsesmøde afholdes i januar 2025.

John Tyrrestrup